piątek, 29 listopada 2019

Jubileusz 20-lecia parafii na Kamczatce

W tym roku nasza wspólnota obchodzi 20-lecie erygowania parafii w Pietropawłowsku Kamczakim. Nastąpiło to 22 grudnia 1999 r. wydaniem dekretu przez ówczesnego biskupa Jana Mazura.
Historia wspólnoty jest jednak wcześniejsza, w maju 1998 r. po raz pierwszy przybył katolicki kapłan, był nim o. Michael z Magadanu. Kilkakrotnie odwiedził Kamczatkę gromadząc pierszych parafian.
Ze względów klimatycznych, obchody Jubileuszu połączyliśmy z odpustem parafialnym św. Teresy od Dzieciątka Jezus - 1 października.
Uroczystości przewodniczył ks. bp. Cyryl Klimowicz - biskup diecezjalny. Przybyli także  kapłani z Władywostoku, Chabarowska i Jakucka oraz siotra zakonna z Władywostoku. Uroczystość była okazją do wspomnień i wdzięczność Bogu za otrzymanie wielu łask przez posługę Kościoła i życia braterskiej wspólnoty.
W programie był czas na wspólną modlitwe, rozmowy, braterskie świętowanie za stołem i podziwianie piękna kamczackiej przyrody.
Po czterodniowych obchodach, umocnieni biskupim błogosławieństwem, pożegnaliśmy gości i powróciliśmy do naszych codziennych zajęć, by poprzez dalszą modlitwę i posługę duszpasterską umacniać i rozwijać to Boże dzieło na "krańcu ziemi".



















3 komentarze:

  1. Dziękuję za dzisiejsza wizytę w Bielsku-Białej oraz możliwość wysłuchania o tym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również. Księdza słowo mnie tu przyniosło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod dużym wrażeniem tego co Ksiądz robi. Odnalazłam Księdza po latach. Byłam na rekolekcjach oazowych w Mieszkowicach i ciepło wspominam ten beztroski czas. Będę się modlić za Księdza i za Parafian

    OdpowiedzUsuń